سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تزریق ژل به صورت با درد همراه است؟

 

امروزه داشتن لب‌هایی پر و برجسته، یکی از نشانه‌های زیبایی در صورت افراد، به ویژه خانم‌ها به شمار می‌رود. مردم در سراسر جهان حاضرند هزینه‌های زیادی را صرف کنند تا لب‌هایشان کمی درشت‌تر به نظر برسد. تزریق ژل لب طبیعی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های برجسته کردن لب‌ها می‌باشد.

ژل یا فیلر لب یک نوع پرکننده است که از مواد ژل‌مانند، تشکیل شده است. با تزریق ژل لب‌، پوست این ناحیه کشیده شده و حجم آن افزایش می‌یابد. اساس ژل فیلر لب را، هیالورونیک اسید تشکیل می‌دهد. این ماده با افزایش جذب آب در لب‌ها، به افزایش هر چه بیشتر حجم و مرطوب نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند. سایر ژل یا فیلرهایی که به دیگر نواحی صورت مانند خط خنده، بین ابروها، گونه و … تزریق می‌شود نیز، اغلب حاوی هیالورونیک اسید هستند.

بنابراین این ژل‌ها علاوه بر حجم دهی، به از بین بردن چین و چروک‌های پوست نیز کمک می‌کنند. سایر مواد تشکیل‌دهنده ژل لب بر اساس کمپانی سازنده و هدف تزریق آن، می‌تواند متفاوت باشد.

برجسته سازی گونه با تزریق ژل

گونه صاف می تواند باعث ظاهر خسته و فرورفته صورت شود . درمان صافی گونه به طور سنتی با انجام جراحی و گذاشتن ایمپلنت است . فیلرهای پوستی نیز می توانند برای پری میانه صورت را بازسازی کنند و ظاهر گونه راتقویت نمایند . برای تقویت گونه از فیلرهای با ساختار قویتر استفاده می شود .

آناتومی گونه

با گذشت زمان ظاهر محدب میانه صورت صاف یا مقعر می شود . پایین آمدن بافت نرم گونه از زایگوما و لبه اریبیت به پایین و داخل و آتروفی چربی گونه باعث این تغییرات ظاهری می شود. شیار گونه یا گودی زایگوما یک فرورفتگی خطی است که به صورت مورب و موازی با چین نازولابیال زایگوما را طی می کند. این گودی با اتصالات لیگامانی عمقی به نام لیگامان زایگوماتیکومالار ارتباط داشته و می تواند با گذشت زمان و آتروفی بافت میانه صورت و افتادگی آن واضح تر شود . شریان ورید و عصب اینفرا اربیتال در امتداد خط میانه مردمک تقریبا 5/2 سانتیمتر زیر لبه تحتانی اربیت قرار دارند.

روش تزریق ژل چانه

پایین‌ترین بخش صورت که دو قسمت آرواره زیرین را به هم چسبانده و نگه می‌دارد چانه نام دارد. این اندام تأثیر بسیاری بر ظاهر افراد دارد و باعث V شکل شدن صورت که از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود، می‌باشد و در زیبایی نقشی اساسی دارد. افرادی که دارای چانه کوتاه، فرورفته و پهن هستند می‌توانند با تزریق ژل چانه نوین این نقص را در صورتشان رفع نمایند. یکی از این روشها تزریق ژل چانه است.

این متد درمانی به منظور جبران و ترمیم زاویه فک و چانه انجام می‌شود. روشی نسبتاً آسان که با تزریق ژل به ناحیه مورد‌ نظر، باعث رفع فرورفتگی، خوش‌فرم شدن چانه و زاویه سازی صورت خواهد‌ شد. نتیجه این درمان بلافاصله قابل رویت است و ماندگاری آن حدود 9 الی 18 ماه می‌باشد.

تزریق ژل در خط خنده به چه دلیل انجام می شود؟

با افزایش سن به دلیل کاهش تولید کلاژن در بدن، پوست شل می شود و برای رفع شلی و کدری پوست بهترین روش تزریق ژل است. در تزریق ژل خط خنده عمدتا از ژل های حاوی اسید هیالوریک استفاده می شود که این ماده در بافت بدن هم وجود دارد که باعث از پر کردن و بین رفتن خط خنده و زیبایی دوچندان در صورت و شادابی اش می شود.

موارد منع تزریق ژل در خط خنده

تزریق ژل روشی کاملا بی خطر می باشد ولی در مواردی هم نباید تزریق شود تا عوارض نامطلوبی در فرد ایجاد نشود که این موارد عبارتند از:

1.افراد دارای حساسیت به تخم مرغ

2.وجود عفونت هایی مانند تبخال و زخم های عمیق در محل تزریق

3.دوران بارداری و شیردهی

4.بیماری های ضعف سیستم ایمنی بدن و اختلالات انعقاد خون

5.انجام همزمان لیزر درمانی، میکرودرم ابریژن و لایه برداری های شیمیایی با تزریق ژل

عوارض تزریق ژل گونه

در صورت استفاده از برند معتبر، تزریق ژل گونه هیچ گونه عوارضی به همراه ندارد فقط مختصر قرمزی و تورم در صورت ایجاد می شود که با استفاده از کمپرس یخ در مدت اندکی برطرف می شود.